مقالات

مزایا و معایب درب‌های پلی وود

مزایا و معایب درب‌های پلی وود

درب‌های پلی وود، همانطور که در مقالات قبلی گفتیم از نوعی چوب است که با فشار دادن و چسباندن ورقه‌های نازک یا لایه‌های ظریف روکش‌های چوبی روی هم به صورت یک قطعه جامد ساخته می‌شود و جایگزین درب‌های چوبی است.

درب‌های پلی وود درب‌های پلی وود گزینه‌ای جذاب برای هر خانه‌ای هستند. آن‌ها را می‌توان مطابق با سلیقه شما سفارشی کرد، بنابراین شما در انتخاب رنگ و سبک درب آزاد هستید. برای به دست آوردن بهترین مواد پلی وود برای درب خود، باید آن را از طریق یک تامین کننده معتبر سفارش دهید تا بتواند پلی وود را مطابق با نیاز شما سفارشی کند. در این مقاله به برخی از مزایا و معایب درب‌های پلی وود اشاره می‌کنیم.

مزایای درب های پلی وود

درب‌های پلی وود مزایای زیادی دارند. این مزایا شامل موارد زیر است:

شماره 1: آن‌ها قابل تنظیم هستند

یکی از بزرگ‌ترین مزایای درب‌های پلی وود این است که می‌توانید آن‌ها را مطابق با خواسته خود سفارشی کنید. شما باید انتخاب کنید که چه رنگ و مدلی را می‌خواهید، اگر بخواهید درب را با تصویر یا الگوی خاصی روی آن داشته باشید، این امکان کاملاً در هنگام سفارش درب‌های پلی وود وجود دارد. حتی می‌توانید یک تصویر محبوب از تلویزیون یا فیلم مورد علاقه خود انتخاب کنید و آن را روی در چاپ کنید تا خاص‌تر شود! اگر طراحی ساده اما شیک می‌خواهید، داشتن یک رنگ ثابت و ساده همیشه یک گزینه ایده‌ال است. این درب‌ها به افراد در انتخاب آزادی زیادی می‌دهد تا هر آن‌چه را که می‌خواهند بسازند، بنابراین برای هر کسی که سلیقه و انتخاب خاصی را دوست دارد عالی است!

شماره 2: آن‌ها بادوام هستند

درب‌های پلی وود از بادوام ترین درهای امروزی در بازار هستند. مردم می‌توانند چندین سال از این نوع درب‌ها استفاده کنند و همچنان عالی به نظر می‌رسند! لازم نیست نگران داشتن مصالح ساختمانی باشید که هر چند ماه یکبار یا بیشتر آن را تعویض کنید. شما می‌توانید بدون نیاز به تعویض آن‌ها برای مدت بسیار طولانی از آن‌ها استفاده کنید، بنابراین خرید یک درب پلی وود انتخاب عالی برای صرفه جویی در هزینه است. یکی‌دیگر از مزایا مهم دیگر در مورد دوام درب‌های پلی وود این است که برای بیرون از خانه مناسب هستند! از آن‌جایی که بسیاری از مردم معمولا فضایی را در خانه دارند که به عنوان فضای ذخیره سازی یا حتی یک اتاق نشیمن اضافی استفاده می‌کنند، داشتن یک درب محکم بین این منطقه و خانه شما بهترین راه برای جاسازی دو محل است. حتی می‌توانید بدون نگرانی در مورد تعویض،‌ از آن‌ها به عنوان درب اصلی خود استفاده کنید! آن‌ها سال‌ها عالی به نظر می‌رسد، بنابراین به زودی یا در آینده نزدیک به تعویض دربی مانند آن نیاز نخواهید داشت.

شماره 3: آن‌ها نیازمند به نگهداری و تعمیر کمتری هستند

از آن‌جایی که درب‌های پلی وود بسیار بادوام هستند، دیگر نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری ندارید. شما می‌توانید بدون نیاز به انجام کار اضافی یا ویژه‌ای، از داشتن یک درب زیبا لذت ببرید! تنها چیزی که لازم است این است که هر چند وقت یکبار با مقداری آب و صابون باید آن را پاک کنید تا درب منزل شما عالی به نظر برسد. کار زیادی نمیخواهد، اما نتیجه‌ای عالی را به شما می‌دهد که در هر صورت باید آن را انجام دهید.

 

درب چوبی

معایب درب‌های پلی وود

اکنون که همه مزایا مانند قابل تنظیم بودن و دوام آن‌ها را بررسی کردیم، باید در مورد برخی از معایب آن نیز صحبت کنیم. مهم است که بدی‌ها را با خوبی‌ها مقایسه کنید، بنابراین می‌توانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این نوع درب برای خانه شما مناسب است یا خیر، بگیرید. برخی از معایب‌ها همراه با درب‌های پلی وود نیز وجود دارد. در ادامه چند معایب وجود دارد که بهتر است شما قبل از انتخاب نهایی خود از آن‌ها مطلع شوید:

1. آن‌ها به خوبی با فضای بیرون ترکیب نمی‌شوند

یکی از بزرگ‌ترین معایب درب‌های پلی وود این است که به خوبی با طراحی‌های فضای بیرونی ترکیب نمی‌شوند. بسیاری از مردم می‌خواهند خانه‌هایشان ظاهر خاصی داشته باشد و داشتن این نوع درب با آن‌چه که اکثر صاحبان خانه برای آن تلاش می‌کنند مطابقت ندارد. برای داشتن طراحی بیرونی عالی به مواد دیگری مانند درب چوب نیاز دارید. پیدا کردن موادی که با ظاهر خانه شما مطابقت داشته باشد برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود، بنابراین مهم است که هنگام تصمیم گیری این موضوع را در نظر داشته باشید! اگر درب بیرونی را خیلی نامناسب نمی‌خواهید، اما همچنان می‌خواهید گزینه‌ای زیبا برای درب خود داشته باشید، در این صورت گرفتن درب‌های چوبی بیرونی نیز عالی است.

2. آن‌ها ضد حریق نیستند

یکی دیگر از معایب استفاده از درب‌های پلی وود ضد حریق نبودن آن‌ها است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوا بسیار خشک است، ممکن است ایده هوشمندانه‌ای باشد که به جای آن از گزینههای دیگری انتخاب کنید. درب‌های پلی وود به هیچ وجه در برابر آتش مقاوم نیستند! حتی اگر آن‌ها به خوبی از پس ساییدگی برآیند و ماندگاری طوانی داشته باشند، اما به دلیل نازکی که دارند همچنان در طی چند دقیقه آتش سوزی به طور کامل می‌سوزد. این امر آن را برای افرادی که در آب و هوای گرم‌تر زندگی می‌کنند یا منطقه‌ای دارند که برای نگهداری مواد قابل اشتعال مانند قوطی‌های رنگ و سایر مواد شیمیایی از آن استفاده می‌کنند، گزینه بسیار خطرناکی می‌سازد. ممکن است بخواهید درب دیگری را انتخاب کنید که شما، خانواده و اشیای با ارزشتان را از آسیب در امان نگه دارد، پیشنهاد می‌کنیم درب ضد سرقت یا درب ضدحریق را انتخاب کنید!

نتیجه گیری

در پایان، درب‌های پلی وود هنوز گزینه‌ای عالی برای صاحبان خانه هستند تا در بسیاری از موارد به جای درب چوبی یا درب داخلی از آن استفاده کنند. آن‌ها نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری دارند، به راحتی نصب می‌شوند و همچنین می‌توانند بسیار بادوام باشند! این به نیازهای خاص شما و آن‌چه که از درب‌های خود انتظار دارید بستگی دارد قبل از انتخاب نهایی درباره هر یک از ویژگی درب‌های مختلف فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *