مقالات

نکته مهم درب MDF با روکش PVC

نکته مهم درب MDF با روکش PVC

آشپزخانه قلب خانه است. از پختن وعده های غذایی، تغذیه بدن، یادگیری آشپزی گرفته تا میزبانی و سرگرمی با دوستان و استفاده از آن به عنوان مکانی حرف زدن با یک فنجان قهوه داغ، خانواده ها در آشپزخانه مشغول حرف زدن می شوند. آشپزخانه مطمئنا فضایی با کاربرد بالا است. برای داشتن همه چیز، آشپزخانه از نظر زیبایی لازم است و مبلمان آن و کابینت آشپزخانه، باید از دوام بالایی برخوردار باشند.

کابینت های آشپزخانه به طور کلی به شکل کلی آشپزخانه کمک می کنند. اما چه نوع مصالحی برای کابینت آشپزخانه برای برآورده ساختن تمام نیازها محکم و بادوام درست است؟ در حالی که طیف گسترده ای از مواد موجود است، در این مقاله، ما در حال بحث در کابینت های آشپزخانه MDF با روکش PVC خواهیم گفت.

چرا کابینت های آشپزخانه MDF با روکش PVC بهترین هستند؟

همانطور که میدانیم PVC مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد بطوری که ورقهای PVC با ضخامت 16 میل را برای ساخت کابینت، سرویس‌های بهداشتی و کابینت زیر سینک آشپزخانه بکار می برند. همین ذهنیت باعث شده که درب‌های روکش PVC را هم به غلط به عنوان درب ضد آب معرفی کنند در صورتی که ورق‌های PVC ضدآب کلا PVC می باشند اما در ورقه‌های مورداستفاده صنعت درب روکشی از PVC روی MDF کشیده می شود.

به این نکته نیز باید توجه کرد که آب از سطح روی درب غیر قابل نفوذ است اما در صورتی که کلاف درب PVC نشده باشد رطوبت از کلاف نفوذ خواهد کرد ودر صورت روکش شدن کلاف نفوذ رطوبت کمتر خواهد شد.

کابینت آشپزخانه پی وی سی

مواد پلی وینیل کلراید یا PVC ورقه‌هایی هستند که از کامپوزیت پلاستیک ساخته شده اند. این قابل درک است که وقتی فردی در مورد پلی وینیل کلراید یا مواد PVC صحبت می کند، اولین چیزی که در ذهن شما چشمک می زند لوله ها، حمام یا مواد لوله کشی است. اما امروزه به دلیل دوام و سهولت در دسترس بودن، پی وی سی کاربردهای زیادی نیز دارد. با تقاضای آشپزخانه های مدولار، PVC به عنوان مواد کابینت آشپزخانه نیز محبوبیت یافته است.

تخته‌های پی وی سی کابینت آشپزخانه بر دو نوع است:

تخته‌های توخالی پی وی سی و تخته های فوم پی وی سی. همانطور که از نام آن پیداست، تخته های توخالی پی وی سی در داخل توخالی هستند در حالی که تخته های فوم پی وی سی ضخیم تر و محکم تر از تخته های توخالی هستند. در حالی که هر دو نوع ماده PVC می توانند از دو ظاهر براق / مات یکسان برخوردار باشند، صفحات توخالی PVC مقاومت حرارتی کمی دارند و بر خلاف صفحات فوم پی وی سی ، اغلب به دلیل عدم استحکام می توانند خیلی زود آسیب خواهند دید.

قبل از اینکه PVC را به عنوان ماده مورد نظر خود برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنید، در اینجا جوانب مثبت و منفی موادی است که باید از آن‌ها آگاه باشید.

کابینت آشپزخانه

جوانب مثبت مواد PVC برای کابینت آشپزخانه

PVC یکی از مواد مورد علاقه برای کابینت های آشپزخانه مدولار است . در اینجا دلایل ذکر شده است.

مقرون به صرفه

مواد پی وی سی مقرون به صرفه بوده و در مقایسه با کابینت های چوبی ارزان تر هستند. تخته های توخالی پی وی سی ارزان تر از تخته های فوم پی وی سی هستند. اما تخته های توخالی PVC فاقد استحکام هستند و فقط برای کابینت های کوتاه مدت آشپزخانه توصیه می شوند.

سهولت نصب

مواد پی وی سی کابینت آشپزخانه با مجموعه ای از رنگ ها و در تخته آماده و به جا، بدون هر گونه تعیین اضافی، این تخته های آماده بسیار سبک وزن هستند و به راحتی در آشپزخانه نصب می شوند. برای تناسب آن‌ها حتی لازم نیست نگران لمینیت یا طرح های اضافی باشید.

نگهداری صفر

با توجه به اینکه مواد پلاستیکی هستند، تمیز کردن کابینت های PVC بسیار آسان است و هیچ نوع لکه ای را در خود نگه نمی دارد. این بدان معناست که PVC تقریباً به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد.

مقاوم در برابر موریانه

با استفاده از پی وی سی، نگران نابود کردن کابینت‌ها توسط موریانه ، منگنز کننده های چوب و حشرات دیگر نخواهید بود. این مواد عاری از موریانه، ضد آب، ضد روغن و ضد خوردگی هستند. پس از نصب، مواد به همان شکل باقی می مانند.

سهولت تهیه و جایگزینی

مواد پی وی سی به راحتی در بازار موجود است. بنابراین در هر زمان مشخص می توانید تخته یا ورق های PVC را بدون دردسر زیاد جایگزین کنید.

دوام

تخته های فوم پی وی سی مقاوم تر از سایر انواع پی وی سی هستند. علاوه بر این، مواد پی وی سی ضد پوسیدگی است و بنابراین، بدون ایجاد آسیب جدی، ماندگاری بیشتری دارند.

معایب کابینت PVC

موارد منفی مواد PVC برای کابینت آشپزخانه در حالی که کابینت های آشپزخانه پی وی سی مزایای زیادی دارند، اما چند نکته منفی نیز وجود دارد.

سازگاری سخت افزاری کم

در حالی که نصب و استفاده از تخته های پی وی سی آسان است، اما مشکل سخت افزار آنهاست. پیچ ها و لولاهای مورد استفاده در اتصال این تخته های پی وی سی به مرور زمان شل شده و در نتیجه کنده می‌شوند. بنابراین ، وقتی با مواد دیگر مانند تخته سه لا یا چوب طبیعی مقایسه می شود، قدرت نگهداری تخته های پی وی سی ضعیف است.

مقاومت کم در برابر آتش

آشپزخانه محلی است که وسایل در معرض گرما، روغن و آب قرار می گیرند. کابینت های آشپزخانه تخته پی وی سی مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر آتش کمی دارند. بنابراین، باید هنگام افزودن کابینت های پی وی سی به آشپزخانه خود بسیار مراقب باشید.

مستعد خراشیدگی

با توجه به اینکه کابینت های پی وی سی پلاستیکی هستند، با گذشت زمان ممکن است مواد دچار خراش یا بریدگی شوند که متأسفانه نمی توان آن‌ها را پوشاند. شما باید اطمینان حاصل کنید که از هیچ ماده تیز و مستقیم روی تخته های کابینت خود استفاده نکنید.

مواد چوبی برای کابینت آشپزخانه شما

کابینت های چوبی گزینه دیگری برای ارتقا ظاهر آشپزخانه شما است. تعادل کاملی بین سبک و دوام ارائه می دهد. بافت و دانه های موجود در چوب جلوه طبیعی را ارائه می دهد و برای هر نوع آشپزخانه مناسب است. بنابراین، ما می توانیم چوب را به عنوان یکی از متداول ترین مواد کابینت آشپزخانه در خانه های هند پیدا کنیم.

مزایای کابینت های آشپزخانه چوبی

همانطور که قبلاً گفته شد، کابینت های چوبی با زیبایی کلاسیک و بی انتها، تنوع رنگی زیبا، جلوه طبیعی به آشپزخانه شما می دهند.

آسان برای سفارشی سازی و طراحی

برخلاف تخته های کابینت آشپزخانه پی وی سی، کابینت های چوبی بر اساس نیاز شما به راحتی قابل تنظیم هستند. از آنجا که این ماده بسیار انعطاف پذیر است، می توان آن را به اشکال و اندازه‌های مختلف تغییر داد و همچنین می تواند طرح‌ها و حکاکی‌های زیبایی به آن اضافه کند. زیبایی افزودن چوب این است که می توانید متناسب با خانه خود به آن طرح اضافه کنید.

در اینجا بیشترین استفاده از چوب برای کابینت آشپزخانه وجود دارد:

● ساج: چوب ساج بسیار سخت و محکم است به دلیل ماندگاری بالا و مقاومت در برابر گرما و سرما، بسیاری ترجیح می دهند چوب ساج را در آشپزخانه خود استفاده کنند.

● چوب ماهون: چوب ماهون هندی یک چوب سخت گرمسیری است، که بیشتر برای بومی ایالت های مانیپور، شمال شرقی است. چوب ماهون نسبتاً ارزان تر از چوب ساج است. مقاومت زیاد آن در برابر موریانه ها گزینه خوبی برای مبلمان است.

● کاج: چوب کاج به دلیل نرمی و ویژگی های استفاده آسان شناخته شده است. این بسیار سفت است و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد، بنابراین معمولاً برای کابینت و سبک های سنتی آشپزخانه استفاده می شود. به غیر از اینها، انواع دیگری از چوب نیز وجود دارد مانند چوب افرا، بلوط، گیلاس، چوب گل رز هندی (شیشام)، مارندی و چوب درخت هریک.

آسان تمیز میشود

کابینت‌های آشپزخانه به دلیل استفاده مرتب از بین می روند. به همین دلیل است که بسیاری کابینت‌های چوبی را ترجیح می دهند. سطح کابینت‌های چوبی بدون توجه به مقاومت لکه‌ها به راحتی تمیز می شود. تنها چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که برای تمیز کردن سطح چوب از مواد شیمیایی سخت استفاده نکنید.

دوام بالا

هنگامی که کابینت‌های چوبی را در آشپزخانه خود نصب کردید، مجبور نیستید دوباره به آن فکر کنید. ماندگاری نسبتاً بالاتری دارند و می توانند سال‌ها دوام داشته باشند، اگرچه در بعضی مواقع، نوع چوبی که برای ساخت کابینت استفاده می‌کنید مهم است. در صورت وجود خسارت یا لکه، می توانید به راحتی از کاغذ سنباده استفاده کرده و رنگ را دوباره لکه دار کنید.

افکارنهایی

آشپزخانه در مکانی که ما خاطره بسازیم و دلتنگی را برانگیزانیم. بنابراین اطمینان حاصل کنید که زمان خوبی را برای تحقیق صرف کرده اید ، مواد را با توجه به نیاز خود شناسایی کرده و فضای داخلی آشپزخانه را مطابق با سلیقه خود طراحی کنید. امیدواریم این مقاله در تصمیم گیری آگاهانه به شما کمک کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *