مقالات

ساخت پمپ آب کولر بدون نياز به برق

موضوع تامین آب به ویژه پس از به دست آوردن مالکیت یک خانه تابستانی که هنوز منبع آب لوله کشی مستقل ندارد، سخت‌تر می‌شود و اگر امکان آوردن آب برای پخت و پز از چاه همسایه کاملاً امکان پذیر باشد، باز هم حل مسئله سایر نیازهای خانه و به ویژه آبیاری زمین‌ها بسیار دشوارتر است.

ناخوشایندترین وضعیت زمانی است که مالکان بودجه کافی برای حفر چاه حداقل برای آب فنی ندارند یا به دلیل شرایطی، مثلاً در صورت نبود شبکه برق، توان خرید پمپی را در فروشگاه برای اتصال آن به چاه موجود ندارید. با این حال، با کمک دستگاه‌های خانگی بهتر است این کار را انجام ندهید. برای این منظور استفاده از طرح‌های صنعتی مرغوب ضروری است.

پمپ خانگی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

اگر سایت برق دار نباشد، بهترین راه برای حل مشکل تامین آب، ساخت پمپ خانگی خواهد بود. چنین واحد صنایع دستی دارای چندین اصلاح است که در پیچیدگی مونتاژ متفاوت است. می‌توان از دستگاه خانگی برای برداشتن آب آشامیدنی از چاه کم عمق استفاده کرد. همچنین استفاده از آن به عنوان یک وسیله آبیاری عملی به نظر می‌رسد. چنین پمپی بر اساس اصل پمپ یا رهاسازی صنعتی کار می‌کند. با پایین آوردن شیلنگ ورودی آب در حوض یا رودخانه مجاور، صاحبان می‌توانند باغ را در طول فصل گرم آبیاری کنند، آن‌ها هیچ محدودیتی در منابع آب نخواهند داشت. مدل‌هایی وجود دارد که کاملاً مستقل از برق هستند و بر اساس اصل رگ های سرریز کار می کنند یا از نوسانات طبیعی آب واقع در یک مخزن باز استفاده می کنند. چنین پمپی همچنین می‌تواند برای تخلیه یک گودال ساختمانی یا پمپاژ آب از زیرزمینی که در بهار سیل می‌شود استفاده شود. به طور کلی، این دستگاه‌ها کاملاً همه کاره هستند. علاوه بر این، یک پمپ برای تخلیه یک منطقه کوچک کاملاً مناسب است.

نوع دستی – ساده ترین برای مونتاژ.

از چه چیزی و چگونه ساخته شده است، قطعات اصلی هر پمپ پیستونی خانگی عبارتند از: دو دریچه- پایین و برگشت، از نشت خودسرانه مایع جلوگیری می‌کند. پیستون قسمت اصلی دستگاه است. بدنه (مثلاً یک قطعه لوله فولادی به طول 60 سانتی متر و قطر حداقل 8 سانتی متر). تا آنجایی که به مدل‌ها مربوط می‌شود، صنعتگران در این زمینه نبوغ ستودنی از خود نشان می‌دهند. برخی از انواع پمپ‌های صنایع دستی را می‌توان حتی توسط فردی که از تکنولوژی بسیار دور است نیز ساخت.

پمپ موج

ساده‌ترین دستگاه پمپی است که در اثر ارتعاشات سطح آب کار می‌کند که به پمپ موج معروف است. برای کار شما نیاز دارید: براکت؛ بوشینگ با دریچه؛ لوله های فلزی یا پلاستیکی راه راه؛ ماشین سنگ زنی؛ کلید گاز؛ نوار آب بندی. به عنوان قسمت اصلی، می‌توانید از یک لوله پلاستیکی استفاده کنید. از هر دو طرف با بوش بسته شده است (بر روی نوار آب بندی نصب شده است) و با یک سر به چوب و دیگری به براکت بسته می‌شود. چوب باید با روغن خشک کن مخلوط با نفت سفید آغشته شود تا از مقاومت در برابر نفوذ رطوبت اطمینان حاصل شود. آب وارد لوله می‌شود و به دلیل نوسان طبیعی چوب، پمپ می‌‌شود. لازم به ذکر است که براکت یک قطب یا آرماتور است که به صورت عمودی رانده می‌شود. در همان موقعیت، لوله ای متصل می‌شود که به عنوان یک پمپ عمل می کند. بخش های شلنگ به هر دو انتهای آن متصل می شوند. آب از قسمت پایین کشیده می شود (کوتاه تر است) و قسمت بالایی برای آبیاری استفاده می شود و می تواند هر طولی داشته باشد.

تلمبه ی دستی

با مهارت مناسب می‌توانید یک پمپ دستی تمام عیار بسازید. برای کار شما نیاز دارید: چرخ ماشین؛ محفظه ترمز؛ توپ های فلزی؛ لوله های مسی؛ سیم؛ مته؛ آهن لحیم کاری؛ چسب (اپوکسی). محفظه ترمز به عنوان بخش اصلی پمپ عمل می کند. باید جدا شود و سوراخ های فنی موجود را وصل کند. فقط یک سوراخ بالایی برای قرار دادن ساقه آزاد باقی مانده است. دو سوراخ برای دریچه ها در پایین سوراخ شده است. یک توپ فلزی در یک لوله مسی یا برنجی با دیواره ضخیم قرار می گیرد (دیواره ها از قبل به اندازه مناسب سوراخ شده اند ). از بالا، در سراسر لوله، یک تکه سیم لحیم شده است – این قسمت از افتادن توپ از سیلندر موقت در حین کار پمپ جلوگیری می کند. شیر چک طبق همان اصل ساخته شده است – از یک لوله و یک توپ فلزی استفاده می شود، تنها تفاوت این است که یک فنر بین توپ و یک قطعه سیم جوش داده شده قرار می گیرد.

دو شیر تولیدی – ورودی و برگشتی با استفاده از چسب اپوکسی در محفظه ترمز (در سوراخ های از پیش آماده شده) ثابت می شوند. دایره ای از یک محفظه از چرخ اتومبیل ساخته می شود که در داخل آن یک سوراخ ایجاد می شود و سپس دو واشر به آن چسبانده می شود (از دو طرف). یک پین رشته ای از طریق مهر و موم حاصل که با مهره ثابت می شود، عبور می کند. قسمت حاصل با استفاده از چسب به محفظه ترمز (قسمت پایین آن با سوپاپ) نصب می شود. یک میله از دهانه بالایی محفظه ترمز عبور داده می شود که به کمک آن قسمت های سازه محکم به یکدیگر متصل می شوند. با کمک چنین پمپی می توانید به راحتی آب را در حالت دستی از یک چاه حبشی خارج کنید.

پمپ بطری پلاستیکی

البته محبوب ترین گزینه های ساده و ارزان پمپ های خانگی هستند که جمع آوری آنها به زمان زیادی نیاز ندارد. چنین پمپ طراحی ساده ای را می توان از بطری های پلاستیکی مونتاژ کرد. این دستگاه برای برداشت آب از مخزن یا حوض برای آبیاری باغ ایده آل است. این بسیار مقرون به صرفه است، زیرا نیازی به اتصال الکتریکی ندارد – می توانید به معنای واقعی کلمه برای روزها از آن استفاده کنید. چنین دستگاهی بر اساس اصل کشتی های ارتباطی کار می کند. برای مونتاژ شما نیاز دارید: بطری پلاستیکی؛ چوب پنبه (باید حاوی یک غشای پلاستیکی باشد!) یک قطعه لوله پلاستیکی با قطر مناسب به گردن بطری؛ شلنگ آبیاری با هر طول. واشر داخل از چوب پنبه برداشته می شود. سپس سوراخی به قطر 8 میلی متر در چوب پنبه ایجاد می شود. در واشر، یک نیمه به قطر بریده می شود (حدود 1 میلی متر برداشته می شود) و فقط قسمت کوچکی از آن باقی می ماند – یک گلبرگ به عرض 3 میلی متر. واشر به جای اصلی خود در زیر پوشش باز می گردد. گردن بطری بریده شده است (قسمتی با نخ) که به چوب پنبه پیچ می شود و گلبرگ را روی یک واشر خانگی فشار می دهد. نتیجه یک شیر بسیار کارآمد است.

آب آزادانه در داخل جریان دارد و دریچه مانع از خروج آن می شود. شیر در یک لوله پلاستیکی با قطر مناسب قرار می گیرد. قسمت بریده شده دیگری از بطری با یک قیف به سمت دریچه روی همان قسمت قرار می گیرد (برش در امتداد “شانه ها”). دریچه داخل قیف است. از سمت معکوس یک شیلنگ انعطاف پذیر در لوله وارد می شود. دستگاه در یک ظرف حاوی آب یا یک مخزن پایین می آید. با انجام حرکات انتقالی به سمت بالا و پایین، فرد به دریچه اجازه می دهد تا حرکت کند و آب را بکشد که توسط گرانش به تخت ها منتقل می شود. این دستگاه نه تنها برای آبیاری بسترها، بلکه برای ریختن مایعات از یک ظرف به ظرف دیگر نیز قابل استفاده است. پس از به دست آوردن یک قطعه زمین، ساکن تابستانی شروع به حل مهمترین مشکلات می کند: شما باید از جایی شروع کنید تا ساکن شوید. مهمترین چیز این است که برای خود آب تهیه کنید.

در واقع، از آنجایی که حیات از آب سرچشمه گرفته است، بدون آن، همه موجودات زنده نمی توانند برای مدت طولانی وجود داشته باشند. شما می توانید آب را از جایی بیاورید، اما فقط برای نیازهای شخصی. مشکلات آبیاری با این روش حل نمی شود. اگر حداقل در نزدیکی سایت آب وجود داشته باشد خوب است. هر آب، حتی کوچک، مناسب است: یک رودخانه یا حداقل یک نهر. گزینه ایده آل یک فنر است، اما این به ندرت خوش شانس است. تنها چیزی که باقی مانده پمپ است. به هر حال، در ابتدا، یک پمپ آب خانگی مناسب است. استفاده از آن مشکل را برطرف می کند. چنین مدل پمپی که برای کار کردن نیازی به برق ندارد، می تواند توسط صنعتگرانی استفاده شود که به اندازه کافی خوش شانس هستند که یک قطعه را در ساحل یک جریان کوچک اما بسیار طوفانی به دست آورند. شیلنگ به صورت کویل های یکنواخت بدون چین و چروک در بشکه قرار می گیرد. و کل ساختار به طور کلی نسبتاً بی تکلف به نظر می رسد ، اما با کمک آن آب به طور مرتب به ساحل عرضه می شود.

برای ایجاد یک پمپ شما نیاز دارید: بشکه ای با قطر 52 سانتی متر، طول 85 سانتی متر و وزن حدود 17 کیلوگرم؛ شلنگ در یک بشکه به قطر 12 میلی متر زخم شده است. شلنگ خروجی (عرضه) به قطر 16 میلی متر؛ همچنین محدودیت هایی برای محیط غوطه وری وجود دارد: عمق کاری جریان نباید کمتر از 30 سانتی متر باشد، سرعت حرکت آب (جریان) – 1.5 متر در ثانیه. چنین پمپی افزایش آب را تا ارتفاع بیش از 25 متر به صورت عمودی فراهم می کند. اجزاء:

1 – شیلنگ خروجی،

2 – کوپلینگ آستین،

3 – تیغه،

4 – شناورهای فوم پلی استایرن،

5 – سیم پیچ مارپیچی شلنگ،

6 – ورودی،

7 – پایین سازه. بشکه به خوبی شناور می ماند

صنایع چوبی دریس با افتخار در مقالات خود شما را راهنمایی خواهد کرد تا هر آنچه که نیاز دارید بدانید را به راحتی پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

شرکت چوب صنعت دُريس با هدف نوآوری در تولید محصولات متنوع و قابل رقابت با شرکت های تولیدی مشابه جهت تامین نیازهای مشتریان در زمینه تولید انواع درب ضد سرقت، درب های چوبی و کابینت در سال 1381 تاسیس گردید، تا بتواند در تلاقی تجربه و تخصص کنار هم خلاقیت و نوآوری نوین را با ارائه محصولات جدید در این صنعت به شما مشتریان گرامی عرضه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *